ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΜΕ [;] ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΥΠΡΟΥ - ΕΛΛΑΔΑΣ
_____________________________________________________________
Του Ξενή Χ. Ξενοφώντος*
· Αν παρελπίδα βουλιάξει το έργο της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης της Κύπρου με τον Πειραιά, η αντίδραση μας θα είναι δυναμική
Με χαρά πληροφορήθήκαμε ότι το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει προκηρύξει ξανά ανοικτό ευρωπαϊκό διαγωνισμό για την επιλογή ανάδοχου μεταφορέα ο οποίος θα εκτελεί τη θαλάσσια διακίνηση επιβατών και φορτίων μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση η υποβολή των προσφορών λήγει στις 28 Ιανουαρίου 2022. Θέλουμε να πιστεύουμε πως έχει γίνει μελετημένη δουλειά εκ μέρους του αρμόδιου Υφυπουργείου, προσφέροντας τα αναγακαία κίνητρα στους πλοιοκτήτες για υποβολή αξιόλογων προσφορών για υλοποίηση του έργου τα ταχύτερον . Ελπίζουμε πως αυτή την φορά δεν θα απογοητευτούμε από το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, προσδοκώντας ότι την άνοιξη του 2022 η τακτική θαλάσσια επιβατική γραμμή Κύπρου - Ελλάδας θα είναι χειροπιαστή πραγματικότητα. Το Ινστιτούτο Ελληνικού Πολιτισμού, ο Επιχειρηματικός Σύνδεσμος Κύπρου – Ελλάδας, ο Σύνδεσμος Αεροφοβικών και άλλοι κοινωνικοί φορείς που αγωνίζονται εδώ και αρκετά χρόνια για επαναδρομολόγηση της θαλάσσιας γραμμής Κύπρου - Ελλάδας, δεν πρόκειται να συγχωρέσουν νέο ναυάγιο του έργου. Τονίζουμε για άλλη μιά φορά πως η δρομολόγηση του πλοίου της γραμμής Κύπρου – Ελλάδας είναι ένα μακρόπνοο στρατηγικό έργο, το οποίο θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον τόπο. Πιο συγκεκριμένα: • Επιλύεται ένα σοβαρό πρόβλημα των χιλιάδων αεροφοβικών συμπατριωτών μας, που αδυνατούν να ταξιδέψουν αεροπορικώς. Ταυτόχρονα, δίνεται στους πολίτες το αναφαίρετο δικαίωμα εναλλακτικής επιλογής ταξιδιωτικού μέσου, σπάζοντας το μονοπωλιακό καθεστώς του αεροπλάνου. • Ενισχύεται η οικονομία Κύπρου – Ελλάδας, μέσω του τουρισμού και του διαμετακομιστικού εμπορίου, ενώ τονώνεται περαιτέρω ο νευραλγικός τομέας της ναυτιλίας.
• Επενεργεί ως γέφυρα ενδυνάμωσης των σχέσεων των πολιτών στις δύο αδελφές χώρες, με επίκεντρο τους κοινωνικούς, περιηγητικούς και πολιτιστικούς τομείς.
• Στην εθνική του πτυχή, το όλο έργο εμπίπτει στη χάραξη της ευρύτερης γεωπολιτικής προοπτικής του Ελληνισμού στη σημερινή νέα τάξη πραγμάτων, με αιχμή τον προωθούμενο άξονα Αιγύπτου – Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας και γενικότερα του MED 7.
Η κοινωνία των πολιτών προσμένει την ευλογημένη ώρα που το πλοίο της γραμμής θα σαλπάρει ξανά ενώνοντας διά θαλάσσης τη γεωγραφικά απομονωμένη ημικατεχόμενη μεγαλόνησο με τη νησιώτικη και ηπειρωτική Ελλάδα και κατ' επέκταση με την Ευρώπη, της οποίας η Κύπρος είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Προειδοποιούμε φιλικά ότι στην περίπτωση που η γραμμή <<βουλιάξει>> ξανά προτού καν δρομολογηθεί, η αντίδραση μας θα είναι δυναμική και αμείλικτη.
* δημοσιογράφος, πρόεδρος Ινστιτούτου Ελληνικού Πολιτισμού www.iep.org.cy
ΛΕΥΚΩΣΙΑ 16/12/2021