Αναγκαιότητα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου Ελλάδας
Για λόγους εθνικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτισμικούς
_______________________________________________________

Του Ξενή Χ. Ξενοφώντος
προέδρου Ινστιτούτου Ελληνικού Πολιτισμού

Η κοινωνία των πολιτών και οι αεροφοβικοί συμπατριώτες μας καλούν τις κυβερνήσεις Κύπρου - Ελλάδας να επιδείξουν την δέουσα πολιτική βούληση. Απογοήτευση στο ευρύ κοινό προκαλεί η συνεχιζόμενη για 17 χρόνια αδυναμία ατμοπλοικής σύνδεσης τη Κύπρου με την Ελλάδα και κατεπέκταση με τις γειτονικές μεσογειακές χώρες της Ευρώπης. Η επίσημη παραδοχή του υπουργού Μεταφορών Μάριου Δημητριάδη ότι απέβησαν άκαρπες οι προσπάθειες του για επαναλειτουργία της θαλάσσιας επιβατικής γραμμής Λεμεσού - Πειραιά θλίβουν βαθύτατα όχι μόνον τους αεροφοβικους συμπολίτες μας αλλά και τη κοινωνία των πολιτών στο σύνολο της. Ως επιχειρηματική κίνηση είναι ασύμφορη και κανένας πλοιοκτήτης δεν έχει επιδείξει ενδιαφέρον, τονίζει ο αρμόδιος Μάριος Δημητριάδης σε σχετικό ερώτημα του βουλευτή Γιωργου Περδίκη. Περαιτέρω, υπογραμμίζει ότι το υπουργείο του "συνεχίζει να εξετάζει όλα τα χρηματοδοτικά προγράμματα που προσφέρονται από την ΕΕ με την ελπίδα ενδεχόμενης επιδότησης τακτικής επιβατικής γραμμής μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου".

ΟΡΑΜΑ ΤΑΣΟΥ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Πιστεύουμε βαθύτατα ότι τα μεγάλα ζητήματα δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται με αυστηρώς οικονομίστικα κριτήρια αλλά να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν το ευρύτερο κοινωνικό αλλά και το εθνικό συμφέρον. Φρονούμεν ότι το αίτημα για θαλάσσια σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας είναι άρρηκτα συνυφασμένο με ζωτικούς κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτιστικούς αλλά και εθνικούς λόγους. Ταυτόχρονα, το όλο θέμα, ταυτίζεται με την χάραξη της ευρύτερης γεωστρατηγικής και οικονομικής προοπτικής του Ελληνισμού στη σημερινή νέα τάξη πραγμάτων, με αιχμή τον προωθούμενο άξονα Αιγύπτου – Ισραήλ –Κύπρου – Ελλάδας. Συναφώς, υπενθυμίζουμε την προφητική επισήμανση του τότε πρέσβη της Ελλάδας στη Λευκωσία Κυριάκου Ροδουσάκη στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ότι με την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση η μεγαλόνησος πρέπει να καταστεί μέσω των θαλάσσιων μεταφορών γεωστρατηγική γέφυρα της Μέσης Ανατολής με την Ευρώπη . Ο τέως υπουργός Συγκοινωνιών αείμνηστος Τάσος Μητσόπουλος αντιλαμβανόμενος τη στρατηγική, κοινωνική και οικονομική σημασία της θαλάσσιας σύνδεσης Ισραήλ Κύπρου - Ελλάδας με τακτική επιβατική γραμμή, κατέβαλε συγκροτημένη προσπάθεια για να υλοποιηθεί αυτό το μεγαλεπήβολο όραμα.. Πέραν τούτου, θεωρούμεν ότι η ομηρία των Κυπρίων πολιτών οι οποίοι εξαναγκάζονται να ταξιδεύουν στην Ελλάδα και σε άλλες γειτονικές χώρες με αεροπλάνο, συνιστά ατόπημα της Πολιτείας σε βάρος της Κυπριακής κοινωνίας.

ΟΦΕΛΗ ΚΥΠΡΟΥ - ΕΛΛΑΔΑΣ - ΕΥΡΩΠΗΣ

Έχοντας αυτά κατά νούν, φρονούμεν ότι στη σημερινή εποχή των κατακλυσμιαίων γεωστρατηγικών μεταβολών στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής σε συνδυασμό με τον διαμορφούμενο ενεργειακό χάρτη, το θέμα προσλαμβάνει σοβαρότατες διαστάσεις που αφορά όχι μόνον την ισχυροποίηση των δεσμών των Ελλήνων της Κύπρου και της Μητρόπολης αλλά και την εξυπηρέτηση ζωτικών εθνικών κι ευρωπαικών συμφερόντων.

Η ΣΕΚ, το Ινστιτούτο Ελληνικου Πολιτισμού και άλλα οργανωμένα σύνολα καλούν τις κυβερνήσεις Αθηνών – Λευκωσίας να επιδείξουν την αναγκαία πολιτική βούληση, θέτοντας ξανά στον επιβατηγό χάρτη της Μεσογείου την θαλάσσια τακτική γραμμή Κύπρου – Ελλάδα. Στο παιχνίδι μπορεί να μπεί και το Ισραήλ έτσι ώστε η γραμμή να ξεκινά από την γειτονική χώρα να περνά από τη Λεμεσό, την Ρόδο ή και το Ηράκλειο Κρήτης και να καταλήγει στον Πειραιά, ως πιλοτική πύλη στην νοτιοανατολική Ευρώπη.